søndag den 10. januar 2016

Sundhed på flaske. Nem at lave.

Ingefær Shot - Som booster kroppen.
Anti-inflammatorisk drik.
Ingredienser
2 liter vand
200 gram ingefær
2 Økologiske citroner
2 spsk. rørsukker
(evt. 3-4 cm. gurkemejerod som giver den flotte farve og er meget sundt med bl.a. stoffet Curcumin).
Fremgangsmåde:
Skræl ingefær og skær i skiver
Skær hele citroner i skiver med skal på. Derfor øko-citroner.
Vand, ingefær, citroner, (evt. gurkemeje) og sukker koges i 45 minutter.
Si og afkøl. Kom derefter på flaske.
Drik 2-4 cl. om dagen for at den anti-inflammatoriske effekt.
Kan holde op til en måned i køleskab.
Hvad mere er det godt for?
Ingefær er fyldt med medicinaktive stoffer, vitaminer og antioxidanter.
Kan lindre kvalme.
Kan afhjælpe gigtpatienters ledsmerter.
Fjerner betændelsestilstande i kroppen.
Har været brugt i mere end 5.000 år som naturmedicin.
Selv lægevidenskaben har veldokumenterede studier om helbredende effekt.
Gurkemejerod har flg. gode egenskaber:
Curcumin forebygger ældning
Curcumin forebygger grå stær
Curcumin har antoxidante egenskaber forebygger gigtsmerter
Curcumin reducerer mængden af kolesterol og forebygger herved hjerte-kar-sygdomme
Curcumin i gurkemeje forbedrer produktionen af BDNF som hjælper hippolampus til at vokse i hjernen, 
hvorved koncentrations- og indlæringsevnen forøges. 
Derfor kan curcumin muligvis forebygge demens og depression.
Curcumin modvirker dannelse af blodkar i kræftsvulster og dermed deres vækst. 
Især skulle stoffet have en hæmmende effekt på tyktarmkræft og brystkræft.

5 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig spændende og det må jeg da prøve at lave. Jeg er spændt på hvordan det smager!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja kom du bare igang. Smagen er stærk, men det er jo kun 2-4 cl om dagen. Så bare ned med skidtet og skyld efter med vand. Så er smagen væk igen.

      Slet
  2. Den vil jeg prøve, men hvor køber jeg Gurkemejerod ?

    SvarSlet
  3. Den vil jeg prøve, men hvor køber jeg Gurkemejerod ?

    SvarSlet
  4. Jeg køber det enten i SuperBrugsen, Føtex eller i Rema 1000. Det ligger på køl i grøntafdelingen.

    SvarSlet